Підписатися на RSS

Коваленко Лариса Анатоліївна

Інструктор з фізичної культури

Шановний відвідувачу моєї сторінки!

Можна багато говорити про користь фізичних вправ, закликати виконувати їх, але ефект буде незначним, якщо в оченятах хлопчиків і дівчаток не запалає вогник непідробного захвату. Саме це я зрозуміла, коли заопікувалася фізичним вихованням у дитячому садку. Малі наполегливо вимагають гри. Це їхня природа, їхнє життя. Тому я впроваджую в практику театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку, провідною ідеєю якого є ігровий стиль роботи.

Я працюю за принципом: “Граючи – оздоровлювати; граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати”. Кожному заняттю і кожній вправі даю назву, взяту з реального життя, зрозумілу дошкільнятам. Діти швидко входять у пропонований образ і сприймаючи його, старанніше виконують рухи, проявляють волю, терплять утому. При цьому вони ще й отримують велику емоційну насолоду.

Наші “Цікаві фізкультуринки” – це окремі, не пов’язані один з одним сюжети й корисні фізичні вправи-ігри. Їхні назви придумую з гумором, дитячою “смішною” мовою: “Пуф”, “Двоніжка”, “Солодка парочка”, “Вертихвостики”, “Товстопузики”. Такі назви розважають дітей, викликають у них усмішку, а для мене головне – заряджати малят світлою енергією радості.

Не забула і про ритмічну гімнастику. ЇЇ елементи вводжу будь-коли: під час гімнастики пробудження, на фізкультурних заняттях, в ході свят і розваг. Завжди дають дітям змогу не лише порухатись, а й дарує їм радість цього руху. Після такого рухливого відпочинку в малих поліпшується настрій, загострюється увага, відновлюється працездатність.

В роботі з дітьми використовую елементи авторської методики М.М. Єфименка, нетрадиційних технологій.

Подобаються малюкам спортивні ігри та вправи. Цікаво проходять у нас ігри з елементами змагання. Свої здібності та вміння вихованці демонструють під час спортивних свят і розваг. Тут жоден не буває глядачем, всі діти – учасники.

Розумію, що забезпечити міцне здоров’я дітей неможливо без постійного зв’язку з сім’єю. Звичайно, всі батьки прагнуть бачити своїх дітей здоровими та життєрадісними. Я пропоную анкетування, на основі якого можна буде з’ясувати, як організовується в сім’ї дозвілля, прогулянки.

Цілеспрямована робота з фізичного виховання, система оздоровчих заходів сприяють покращенню фізичного розвитку дошкільнят, зміцненню їхнього здоров’я. Хочеться бачити втішні результати і в нашому дошкільному закладі. Малі усвідомлюють, від чого залежить уміння швидко бігати, легко і красиво ходити, бути стрункими, витривалими, терплячими.

Мої вихованці життєрадісні й бадьорі. Я впевнена, що вони потоваришують з фізичною культурою і спортом у школі і в подальшому своєму житті.


Фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному закладі

Виховання міцного, фізично підготовленого підростаючого покоління є одним з найважливіших завдань в системі національної освіти. Сьогодні основною турботою всіх нас, дорослих, має бути прояв максимальної людяності, захист дітей, забезпечення їхнього конституційного права на здоров’я і повноцінне життя. Фізично здорова дитина – це здорова психіка, здорова духовність і достатній обсяг набутих знань.

Гасло, яке стало головним: «… турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили». (В.О.Сухомлинський)

Особливу увагу приділяємо фізичному вихованню та оздоровленню дітей. Для вирішення поставлених завдань є всі необхідні умови: функціонує спортивна зала оснащена необхідним спортивним інвентарем, який відповідає санітарно-гігієнічним і педагогічним нормам та вимогам техніки безпеки. В кожній віковій групі є спортивні куточки для самостійної рухової активності.

Вихователі всіх вікових груп вміло впроваджують на своїх заняттях нетрадиційні підходи до системи фізкультурно-оздоровчої роботи. В структурі заняття є обов’язковими масаж, самомасаж, дихальні вправи, корегувальна гімнастика, використання нетрадиційного обладнання.

Не забуваємо і про сучасні нетрадиційні форми і методи оздоровлення: кольоротерапія, музикотерапія, танцювальна терапія, фітотерапія.

Працівники закладу власноруч виготовили безліч обладнання для роботи з оздоровлення, профілактики плоскостопості, сколіозу, яке вони використовують під час проведення «хвилинок-здоровинок» та інших оздоровчо-профілактичних заходів.

«Хвилинки-здоровинки» проводимо як під час занять, так і між ними, а також у другій половині дня (під час гімнастики пробудження) з метою розвантаження, зняття втоми або для стимуляції діяльності певних органів.

Система зміцнення здоров’я дітей в дитячому садку «Горобинонька» передбачає різноманітні форми та методи загартування. Вихователі впроваджують найбільш ефективні методи загартування: сухе та вологе обтирання махровою рукавичкою, обтирання рук до ліктя водою з-під крана, ходіння босоніж у груповій кімнаті, що є гарним засобом профілактики простудних захворювань. Гімнастика пробудження проводиться із застосуванням музики, використовуються різноманітні вправи. Вихователі розробили та апробували різні види масажів та самомасажів, із застосуванням різноманітного природного матеріалу (каштанів, горіхів, шишок, жолудів), а також невеликих предметів (губок, пластикових пляшок, рукавичок).

Навчити дітей турбуватися про власне здоров’я – одне з найважливіших завдань вихователя. У нас в «Горобиноньці» проводиться цілеспрямована робота з валеологічного виховання.

Педагоги докладають багато зусиль для того, щоб кожна дитина зрозуміла, як важливо з дитинства уникати факторів ризику для здоров’я, обрати стиль поведінки, який не завдає шкоди фізичному і психічному стану.

Робота з оздоровлення проводиться в єдності з природою – адже дитина це часточка природи. У нас в садочку є для цього всі необхідні умови: чудове природне оточення, стадіон, квітники, ігрові майданчики.

Намагаємося добитися того, щоб максимально під час свого перебування в садочку, дитина проводила на свіжому повітрі.

Таке спілкування з природою дає дуже багато для зміцнення здоров’я і для розумового розвитку малюків.

Робота з родиною є невід’ємною складовою частиною оздоровчої роботи. Хто з батьків не хоче бачити свою дитину здоровою, фізично та розумово розвиненою?

Батьків, як і нас, педагогів, передусім турбує питання як зміцнити здоров’я дітей. ми намагаємося переконати батьків, що розв’язання поблем загальної захворюваності можливо за правильної організації виховної та оздоровчої роботи в родині.

Батьки є учасниками, помічниками всіх наших задумів та починань.

Поліпшення родинної екології позитивно впливає на гармонію психічного та фізичного здоров’я малюків.

Великого значення надаємо організації правильного калорійного харчування, тому що від харчування дітей в роки дитинства залежить гармонія, пропорційність частин тіла, зокрема правильний розвиток кісткової тканини і особливо грудної клітки. Відсутність апетиту у дитини – джерело хвороб і нездужань. Для покращення апетиту діти вживають свіжі овочі, фрукти, соки, салати, цибулю, часник, зелену цибулю. В куточках для батьків розміщуємо інформацію по приготуванню страв для дітей. У деяких батьків викликає подив, яку велику кількість страв можна приготувати із звичайних моркви, капусти, яблук.

Ми радимо батькам готувати смачну і здорову їжу для дітей, заготовляти на зиму якомога більше свіжих фруктів, овочів, не забувати про мед.

Зусиллями педагогічного колективу нашого дошкільного навчального закладу «Горобинонька» та батьків створено такий здоров’язберігаючий і освітній простір, який передбачає забезпечення у педагогічному процесі атмосфери комфортного особистісного зростання, створено відповідні психолого-педагогічні умови і матеріальні умови.

На нашу думку це і є базисом для реалізації мети – збереження, формування та зміцнення всіх компонентів здоров’я кожного малюка.

Кiлькiсть переглядiв: 345

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.