Підписатися на RSS

/Files/images/defektologi/Федорченко ОА.JPG

Федорченко Олена Андріївна,

вчитель-дефектолог

/Files/images/defektologi/Юрченко ОВ.JPG

Юрченко Олена Вікторівна,

вчитель-дефектолог

Від толерантності до емпатії, від милосердя до педагогіки,
від корекції до комунікації, від традиції до інновації - таким стало
моє педагогічне кредо сьогодні.

Ессе про професію:

Знайти актуальне і значиме, тут і зараз, для кожної дитини з обмеженими можливостями здоров'я - ось головне комунікативне завдання сучасного вчителя-дефектолога. Якби була викладачем, починала б введення в професію наступними словами: «Лікар працює з хворобою, священик - з гріхами, педагог - з ідеалами, психолог - з ілюзіями ... Чи знаєте ви професію, в якій поєднувалися б милосердя медицини, мудрість педагогіки і прозорливість психології?» Пріоритетом педагогічної діяльності на даному етапі є створення умов для сприятливого взаємодії з батьками, встановлення з ними довірливих і партнерських відносин, залучення сім'ї в єдиний освітній простір. Учитель-дефектолог повинен активно шукати нові форми і методи в роботі з батьками, так як неможливо вибрати якусь систему раз і назавжди, адже особливість педагогіки в постійному русі, розвитку та зміні. Закінчуючи цей роздум, я хочу нагадати слова Л. Толстого: «Не той педагог, хто отримує виховання та освіту педагога, а той, у кого є внутрішня впевненість у тому, що він є, повинен бути й не може бути іншим. Ця впевненість зустрічається рідко і може бути доведена лише жертвами, які людина приносить своєму покликанню».
Юрченко О.В.


ВИ ЗАПИТУЄТЕ...
Хто такий вчитель-дефектолог, тифлопедагог?

У перекладі з грецької "тіфлос" - сліпий і "педагог" - учитель. Це педагог зі спеціальним вищою освітою, який здійснює навчання і виховання дітей з порушеннями зору: дітей слабозорих та сліпих, а також дітей з амбліопією та косоокістю.
Максим Горький писав: ". Нічого не може бути страшнішим, як втратити зір. Це невимовна образа, вона забирає у людини дев'ять десятих світу». Дійсно, наші очі є найважливішим знаряддям пізнання зовнішнього світу, так як основна частина інформації про навколишній надходить в мозок саме через орган зору.
Вважається, що 30% інформації людина отримує за допомогою зору.

Як дитина сприймає світ?

При безпосередньому впливі на око відбувається сприйняття і формування образів зовнішнього світу. Цей процес називається зоровим сприйняттям.
Зорове сприйняття відіграє велику роль в психічному розвитку дитини. Воно бере участь не тільки в отриманні інформації із зовнішнього середовища, а й у забезпеченні регуляції пози тіла, утримання рівноваги, орієнтуванні в просторі, контролю поведінки і так далі.

Якщо відбувається порушення зорових функцій?

…То порушується і зорове сприйняття, і, отже, зоровий досвід дітей обмежується. Вченими доведено, що інтенсивне формування зорових функцій у дітей відбувається у віці до 6 років. Тому лікування захворювань органа зору в дошкільному віці найбільш ефективно. Обмеження зорового досвіду у дітей з порушеннями зору чинить негативний вплив на розвиток пізнавальних процесів і особистості дитини. У дітей виникають труднощі у визначенні кольору, форми, величини і просторового розташування предметів, у виконанні практичних дій, в орієнтуванні в просторі. Знижується кількість і якість уявлень про предмети та явища навколишнього світу, що в свою чергу призводить до виникнення труднощів у навчанні, зниження успішності в школі.
Сучасними дослідженнями офтальмологів і вчених-тифлопедагогів доведено необхідність надання спеціальної лікувальної та педагогічної допомоги дітям з порушеннями зору ще в дошкільному віці.
Тому наш дошкільний заклад поєднує науку з практичним досвідом і тісно співпрацює з Київською клінічною офтальмологічною лікарнею «Центр мікрохірургії ока».

У чому ж полягає робота вчителя-дефектолога з дітьми?

В ДНЗ вчитель-дефектолог організовує заняття з виправлення порушень зорового сприйняття дітей і розвитку всіх компонентів пізнавальної діяльності: уваги, пам'яті, мислення.

Вчитель-дефектолог проводить заняття за такими розділами:

1. Заняття з формування сенсорних еталонів.
Сенсорні еталони - це системи ознак об'єктів, які дитина засвоює і використовує при обстеженні предметів і виділенні їх властивостей (колір, форма, величина, смак). Вчитель - дефектолог формує у дітей уявлення про колір і його відтінки, форму і величину навколишніх предметів, знаходячи схожість і відмінність.

2. Заняття з формування способів обстеження предметів і формування предметних уявлень.
В процесі навчання відбувається збагачення зорових уявлень дітей про властивості і якості навколишніх предметів. Вчитель - дефектолог вчить зорово аналізувати частини предмета, бачити спільне і відмінне між предметами одного виду, впізнавати предмети при різному освітленні, в силуетному і контурному зображенні.

3. Заняття з розвитку зорово-моторної координації.
Вчитель-дефектолог організовує тренувальну діяльність дітей в проведенні безперервних ліній: прямих, кривих і вигнутих під різними кутами, розвиває вміння малювати фігури, писати букви і цифри за зразком.

4.Заняття з розвитку навичок орієнтування
На заняттях даного виду вчитель-дефектолог вчить дітей орієнтуватися на основі просторових уявлень, вчить зоровим способом виділяти просторове положення предмета в групі предметів визначати зміну місця його розташування та ін.

Спеціальні групи
Побачити світ новими очима
Дефектологічна служба ДНЗ

Кiлькiсть переглядiв: 509

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.