Підписатися на RSS

/Files/images/kartinki/sustema_Nikitinux[1].jpg

Ігри для вправних пальчиків

Розмову веде вихователь групи раннього віку
Петренко Ірина Володимирівна
(стаж роботи в групі раннього віку 20 років)
Шановні батьки!
Давайте подивимось на звичні справи, ігри дітей й спробуємо побачити у звичному щось особливе.
Напевне Ви чули вислів: "У маленької дитини весь світ на кінчиках пальчиків". Це тому, що малюк пізнає предметний світ через органи чуття (зір, слух, дотик), а найбільше через дії з предметами.
Цікаво, чи спостерігали Ви скільки різноманітних дій руками виконує дитина під час гри з іграшками? А ну ж бо, порахуйте! – тримає, обмацує, обстежує, кидає, ловить, стукає, ламає, розкидає, збирає, вкладає одне в одне, накладає, викладає, з’єднує, заховує, дістає, перебирає, пересипає,дзвенить, закриває, відкриває, і … безліч інших. І недарма, граючись, дитина отримує пізнавальну інформацію про предмет, його:
- Якості : твердий - м′який, колючий - пухнастий, холодний – теплий, жорсткий - гладенький, мокрий-сухий;
- Властивості: рветься, сиплеться, гнеться, стукає, дзвенить, котиться, плаває, тоне, ліпиться;
- Засвоює сенсорні еталони: колір, форма, величина, розміщення у просторі;
- Вправляється у виконанні певних дій, ознайомлюється із способами використання та правилами користування.
Отже, в результаті рухів рук, пальчиків, у дитини розвивається пізнавальна діяльність, збагачується чуттєвий досвід, стимулюється діяльність головного мозку (пам'ять, мислення, уява, увага, спостережливість), збагачується і розвивається активне мовлення, навички спілкування.
Ми в садочку проводимо спеціально організовані ігри-заняття, які спрямовані на розвиток дрібної моторики рук, пізнавальних інтересів, формування уявлення про навколишній світ.
Це ігри: «Чарівний мішечок», «Добери пару», «Прокоти кульку», «Розмісти фігурки в будиночку», «Підбери по формі, кольору, величині», «Збери башточку», «Логічний куб» та інші.
А якщо у мами термінові домашні справи? То можна забавити малюка цікавими іграми-діями з предметами, які є в обіході кожної сім′ї:
- Прищіпки, кольорові кришки
- Шнурки, мотузочки, блискавки, застібки, ґудзики
- Губки для миття посуду, стаканчики, мисочки, коробочки різної ємкості
- Крупи, квасоля, горіхи, насіння, макаронні вироби різної форми
Запропонуйте дитині:
1. За кольором, формою величиною розкласти предмети, підібрати пару, викласти від найбільшого до найменшого, чергуючи за кольором чи формою, розташувати вряд, по колу, в стовпчик. зигзагом;
2. Нанизати, прошнурувати, застібнути, намотати;
3. Насипати, пересипати сипучі речовини стаканчиком, ложкою; заховати та знайти, виловити предмет у ґудзиковому чи круп′яному «морі»;
4. Викласти певний предмет: будинок, паркан, доріжку, башточку, човник, машину.
Малята захоплені грою, не помічають. що при цьому навчаються.
Успішному засвоєнню знань сприяє дотримання простих правил:
1. Створіть для гри вільну, невимушену обстановку;
2. Зацікавте малюка грою, але не примушуйте грати;
3. Не заважайте дитині думати, приймати рішення;
4. Наберіться терпіння: не робіть за дитину те, що вона може виконати сама;
5. Супроводжуйте гру казкою, віршем, пісень;
6. Частіше хваліть в підбадьорюйте дитину.
Грайте і фантазуйте разом з дитиною!

Кiлькiсть переглядiв: 483

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.