Підписатися на RSS

ЦІКАВА МАТЕМАТИКА


/Files/images/pratsvniki_dnz/ОльгаГригорівна9935.jpg
Гичкевич Ольга Григорівна

Навчання дошкільника математики — це передусім не накопи­чення у нього математичних знань, а форму­вання логіко-математичної компетентності — тобто вміння застосовувати ці знання у повсякденному житті. Адже "математика" оточує нас повсюди.

Математична діяльність дає необмежені можливості для інтелектуального розвитку дошкільнят. Вона сприяє інтенсивному розвитку кмітливості, логічного мислення, формує здатність до абстрагування, лаконічність і точність мовлення. Зміст математичної діяльності (лічба, складання та розв'язування задач, ознайомлення з геометричними формами, орієнтування в часі та просторі, розрізнення кольору та величини) легко адаптується до того конкретного предметно-іграшкового середовища, в якому перебуває дитина.

У своїй повсякденній діяльності дитина постійно стикається з математичними поняттями: так, розміщуючи малюнок на аркуші паперу, проектуючи будівлю чи іншу споруду, малюк орієнтується в просторі — „вгорі намалюю сонечко, спереду паркан", у часі „зараз закінчу вирізати", а „потім прикрашу корабель прапорцями" тощо.

Хотілося б застерегти самих дорослих від неточного вживання математичних понять. Так, про розмір чи форму кажуть більше замість вище, товще, важче. Наприклад, червоний м'яч більший, ніж білий, але берізка вища (а не більша), ніж ялинка, а книжка товща (а не більша), ніж зошит.

А самі ви ще не казали своїй дитині: „Коли виростеш великий, підеш до школи?" Добре, що не встигли, бо до школи ваша дитина піде тоді, коли стане старшою.

Ви допоможете своєму малюкові уникнути труднощів в опануванні лічби, якщо лічитимете з ним реальні предмети, що його оточують, а не просто називатимете числівники.

Лічіть східці у своєму будинку, в дитячому садку, овочі, фрукти, іграшки — одним словом, все, що перебуває у полі зору вашого малюка. Уникайте вживання слова раз на позначення числівника один!

Пропонуйте маляті шукати на кухні, у приміщенні, на вулиці пред­мети, схожі за формою на прості геометричні фігу­ри, і називати їхнє місце розташування.

Пропонуйте розповідати про події днів вчорашнього, сьогоднішнього, разом плануйте діяльність на завтра та на найближчі дні, звертайте увагу на послідовність пір року.

Щоб дитина усвідомила те чи інше поняття, треба давати їй можливість практично діяти з предметами. Малюку набагато важливіше відчути радість дослідника, аніж відтворити інформацію дорослого.

Тож нехай математика буде для дитини справді світом пізнання і гармонії!

Кiлькiсть переглядiв: 569

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.