Повернутися до звичайного режиму
Підписатися на RSS

/Files/images/kartinki/alfaday_net_037[1].png

ГОТУЄМОСЯ ДО ШКОЛИ

Шановні батьки!

Скоро дитині йти в перший клас. Тому ми вирішили обговорити і пройнятися переживаннями наших дітей в очікуванні школи.
Дорогі батьки! Ви — перші й найважливіші вчителі вашої дитини. Перша школа Вашої дитини — це домівка, яка найбільше впливає на те, що дитина вважатиме основним у житті, на формування системи її цінностей.
Діти дуже довіряють своїм батькам і почуваються впевненіше, коли відчувають цю впевненість у батьків. Невпинно летить час і незабаром Ви поведете дітей до школи.

Давайте визначимось, чи готові Ви віддати дитину до школи.

ТЕСТ
Чи готові батьки віддати дитину до школи?
Чи можете Ви сказати наступне?

1. Мені здається, що моя дитина вчитиметься гірше за інших.
2. Я переживаю, що моя дитина кривдити­ме інших учнів.
3. На мій погляд, чотири уроки — це для дитини величезне навантаження.
4. Я сумніваюся, що вчителі молодших класів добре розуміють дітей.
5. Дитина може спокійно вчитися тільки в тому випадку, якщо вчителькою є її мама.
6. Важко уявити, що першокласник може швидко навчитися читати, писати і рахувати.
7. Мені здається, що діти в цьому віці ще не здатні дружити.
8. Боюся навіть думати про те, що моя ди­тина може обійтися без денного сну.
9. Міоя дитина часто плаче, коли до неї звертається доросла незнайома людина.
10. Моя дитина ніколи не ходила в дитячий садок і весь час проводила з мамою.
11. Здається, початкова школа нездатна чого-небудь навчити мою дитину.
12. Я хвилююся, що однокласники глузува­тимуть із моєї дитини.
13. Моя дитина значно слабша за своїх од­нолітків.
14. Боюся, що вчителька не зможе правиль­но оцінити успіхи кожної дитини.
15. Моя дитина часто говорить: «Мамо, ми пі­демо у школу разом?».
Проаналізуйте відповіді:
• «так» — поставте у відповіді "+";
• «ні» — залиште її вільною.
Сума хрестиків — набрані вами бали.
Якщо ви набрали:
До 4 балів. У Вас є всі підстави оптимістично чекати 1 вересня, адже і Ваша дитина, і Ви самі достатньо готові до шкільного життя малюка.
5—10 балів. Вам краще підготуватися до можливих труднощів заздалегідь.
11 і більше. Вам було б непогано прокон­сультуватися з дитячим психологом.

Що повинен уміти майбутній першокласник?

Оскільки зараз діти йдуть до школи у шість років, то можна подумати, що їм зовсім не обов’язково вміти читати, писати й лічити. Але насправді виходить зовсім інакше.
От яку думку із цього приводу мають учителі початкових класів зі стажем:
«Багато малят приходять до школи дуже «добре підготовленими», тобто батьки навчають дітей усього, чого тільки можна. Голови першокласників переповнені потрібною й непотрібною інформацією. Дітей навчають писати в прописах, домагаються від них швидкого читання. Нічого корисного в такому підході немає, але… Ніхто з батьків не погодиться привести дитину в клас, де всі діти читають, лічать і пишуть, а їхня дитина – не вміє. Тому варто віддати перевагу розумній підготовці, коли й дитині цікаво, і зайвого нічого немає».

Отже, дитина обов’язково повинна вміти:
• відтворювати зразок;
• працювати за запропонованим правилом;
• орієнтуватися в просторі;
• викладати послідовність сюжетних картинок і вміти розповідати за ними.
А ще малюкові стануть у пригоді вміння розв’язувати логічні задачі, запам’ятовувати зорово й на слух, уміння зосередитися і добре натреновані пальчики.

Що робити, якщо дитина не виявляє бажання йти до школи й зовсім не бажає до неї готуватися?

У будь – якого «не хочу до школи» обов’язково є свої вагомі причини. Наприклад, дитина має тільки негативну інформацію про школу, яку вона отримала від старших друзів у дворі або навіть від батьків, які перестаралися, розповідаючи про труднощі свого шкільного дитинства. Таке небажання може виникати й від того, що дитина взагалі навіть не розуміє, що таке школа, тому що ніхто не розповів їй про це.
Малюки, яких батьки посиленно «готують до школи», дуже часто починають негативно ставитися до походу в школу, уважаючи, що в школі є тільки уроки й висогливі вчителі. Для того щоб виправити ситуацію, з дитиною потрібно правильно говорити про школу, ділитися своїм позитивним життєвим досвідом, розповідати про те, як цікаво буде в школі, як багато друзів вона матиме.
Дайте дитині можливість переглядати мультфільми про школу, почитайте разом книжки, в яких розповідається про школу. І подумайте, чи не занадто активно дитина «готується» до майбутньої події.

Якщо Ви сумніваєтесь, чи віддавати дитину до першого класу саме цього року?

Найкраще знають свою дитину, звісно ж, батьки. І якщо інтуіція Вам підказує, що рік ще потрібно почекати, то найкраще так і зробити. Зовсім не обов’язково причиною для такої відсрочки може бути вік дитини. Нерідко малята, яким до вересня вже виповнилося шість років, усе – таки ще не готові йти до школи. У цьому немає нічого страшного. Значно небезпечніше, якщо дитина йде до першого класу, а їй за всіма показниками ще потрібно залишатися в дитячому садку й гратися, гратися, гратися… Якщо маєте хоч найменші сумніви, не полінуйтеся відвідати психолога й досвідченого вчителя початкових класів. Краще, якщо це будуть незалежні фахівці зовсім не з тієї школи, куди Ви зібралися віддати дитину, щоб вони не були особисто зацікавленіще в одному першокласникові.
Коли найкраще визначати готовність дитини до школи?
Якщо Ви сумніваєтеся, чи віддавати дитину до школи саме цього року, тому що малюк – «осінній», то тоді можна пройти співбесіду в лютому, а потім ще раз повторити в травні для того, щоб психолог міг побачити динаміку розвитку дитини.

/Files/images/kartinki/Рисунок.gif

Запрошуємо до розмови батьків, діти яких мають порушення зору

Готуємо руку дитини до письма

Зовсім скоро Ваші діти стануть школярами. Звичайно Ви вже зараз замислюєтесь над тим, як краще підготувати дитину до навчання в школі. І, напевне, у Вас виникають питання, а як саме допомогти дитині з вадами зору оволодіти навичками письма.

Практика свідчить, що процес оволодіння письмом для дошкільнят нелегка справа. Сама можливість написання букв здається дитині чимось нездоланним. А оскільки дитина ще має проблеми з зором, то для неї ця праця ще складніша. Вона вимагає напруженої роботи очей, дрібних м’язів рук та розумової діяльності.

Чи знаєте Ви:
- Що 90% інформації про навколишнє людина отримує через зір;
- Що око найрухоміший орган людини;- Що причинами захворювання очей може бути одноманітне незбалансоване харчування ;
- Що майже 75% захворювань очей – це прояв інших захворювань організму.

Діти з порушенням зору швидко втомлюються. Зорова втома понижує працездатність, відволікає від основного завдання, а це породжує невпевненість, переживання та інші проблеми. Дитина часто не орієнтується в зошиті із-за недостатності зору і тому не може вірно виконати завдання. Слаборозвиненим дрібним м"язам рук не вистачає злагодженості, скоординованості та контролю очей.

Щоб краще зрозуміти та відчути труднощі дитини з недорозвиненою дрібною моторикою та слабким зором у виконанні письмових завдань, виконайте наступне:
- закритими очима намалюйте будинок, тварину, будь-що;
- підпишіть лівою рукою малюнок.
Ви, скоріш за все, відчули на собі труднощі Ваших дітей. Тому будемо допомагати нашим дітям, разом розвивати дрібну моторику і паралельно проводити корекцію зору. Адже доведено, що чим краще розвинені дрібні м`язи рук тим гостріший зір, тим вищий розвиток інтелектуальних здібностей.

Систематичний, своєчасний та правильний розвиток дрібної моторики рук, додасть дитині впевненості у собі, позитивно настроїть її до навчання в школі.
Готувати руку дитини до письма можна іграми, вправами, використанням різних предметів, матеріалів.
Однією з таких вправ є «пальчикова гімнастика», яка виконується дітьми з задоволенням. Такі вправи в ігровій формі з словесним супроводом мають значний вплив на емоційну сферу. Деякі спеціалісти називають таку гімнастику «мудрами» , адже на кінчиках наших пальців є багато нервових закінчень і, розвиваючи їх, ми позитивно впливаємо на організм в цілому.

До Вашої уваги віршований текст, а які рухи пальців та руки Ви доберете, залежить від Вашої уяви.

Вже стемніло на дворі,
Засвітились ліхтарі.
Хай ліхтарики горять,
Підуть дітлахи гулять.

Розвивати руку дитини можна за допомогою різних предметів і матеріалів. Це пластилін, ґудзики, шнурочки, тісто, сірники, насіння, ножиці, конструктор, намисто, вода, пісок, кольорові палички, мозаїка, тощо.
Запропонуйте дитині викласти сюжет з ґудзиків, намалювати паличкою на піску, нанизати намисто чи виліпити з тіста казкового героя. Давайте дитині можливість вибору. Поспостерігайте яким із запропонованого матеріалу їй цікавіше працювати. Спочатку починайте разом, а потім дайте дитині більше можливості фантазувати і самостійно працювати. Якщо у дитини є інтерес, бажання, то і результат буде відмінним. Малюк зможе самостійно задіяти себе цікавою корисною діяльністю, навіть не підозрюючи, яку користь для розвитку руки несуть ці забави. Такі завдання розвивають дрібну моторику , мислення, фантазію дитину.
Наступним видом підготовки руки дитини до письма є безпосередньо робота в спеціальних дошкільних посібниках. В цих зошитах завдання орієнтовано на відповідний вік. Ця робота сприяє як розвитку дрібної моторики так і орієнтації на мікроплощині та розвиває мислення, увагу. Працюючи в зошитах, дитина набуває перші навички користування письмовим приладдям, виконує завдання згідно правил письма (зліва направо), обводить, штрихує.

Рекомендуємо Вам при роботі в зошиті дотримуватись таких правил:

- відповідне робоче місце;
- достатнє освітлення;
- положення зошита;
- вибір ручки, олівця: їх положення в руці;
- тривалість заняття (15-20 хв.), частота, час;
- зрозумілість дитиною завдання;
- системність, послідовність;
- відповідність віку;
- не зашкодь.

Дотримування таких правил сприяє формуванню правильного користування письмовими приладами, збереженню здоров`я, розвитку правильної постави.

Бажаємо вам успіху!

Хай щастить Вам і Вашій дитині!


РАДІСТЬ ТВОРЧОСТІ
НЕТРАДИЦІЙНІ ТЕХНІКИ МАЛЮВАННЯ

Кiлькiсть переглядiв: 1250

Коментарi

  • Валерія

    2016-04-21 21:57:26

    Можна і походити на курси, але можна спробувати й домашню підготовку, можливо це матиме більш примітивні форми, але,думаю, буде не менш ефективно. Наприклад, можна виписати якийсь цікавий та розвиваючий дитячий журнал. Знаю, що досить хорошим є Пізнайко, веселий,яскравий та з багатьма завданнями на розвиток логіки у дитини....

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.